היא התיישבה מול עורכת הדין שלנו ופתחה בהתנצלות. "אני לא מסורבת גט", היא אמרה, "הוא ייתן לי גט מיד כשנסיים עם חלוקת הרכוש. אבל ראיתי שאתן נותנות ייעוץ משפטי חינם, אז באתי. זה בסדר שבאתי?".
במשך דקות ארוכות תיארה גלית (שם בדוי) את מסכת הנישואין המורכבת ואת הליך הגירושין שנמשך כבר למעלה משנתיים. הבעל כבר גר עם אישה אחרת, בבית הדין הוא טוען שהם רק "שותפים לדירה" ועומד על כך שהגט יחכה עד לסיום כל ההליכים. בית הדין נענה לבקשתו, אבל ההליך הרכושי סבוך ומורכב וייקח ככל הנראה עוד שנים רבות.

ועד אז?
האם נגזר על גלית להישאר כבולה לבעלה לאורך שנים, כאשר חיי הנישואין שלהם מתו והם למעשה חיים בנפרד? איזו הצדקה יש להמתנה הממושכת? את מי היא משרתת? מדוע לא ינתקו את הקשר המאוס על שניהם? לריב הרי אפשר עד 120, גם אחרי הגט.
הזכות לחירות היא זכות בסיסית של כל גבר או אישה. את "יד לאישה" ייסדנו כדי להבטיח שכל אישה יהודייה תוכל להתגרש בכבוד – מבלי להתחנן, מבלי להמתין, מבלי לשלם דבר עבור הגט.
באמצעות הייעוץ המשפטי שלנו, אותו אנו מעניקות חינם לכל אישה הנמצאת בהליך גירושין – בין אם היא רק חושבת על גירושין ורוצה ללמוד על ההליך ועל הזכויות המגיעות לה, ובין אם את נמצאת כבר בהליך גירושין ומעוניינת בייעוץ משפטי שייתייחס להליך המתרחש בבית הדין הרבני – תוכלי ללמוד את זכויותייך ולמנוע סחבת בהליך הגירושין.
פגישת הייעוץ נותנת לנו גם הזדמנות לזהות האם את מסורבת גט, הזכאית לקבל מאתנו גם ייצוג משפטי.

איך תדעי אם את מסורבת גט?
אם הבעל "מושך את הזמן" ומבטל דיונים באמתלות שונות;
אם הוא מתנה את מתן הגט בסיום כל ההליכים הנלווים, או מציב תנאים אחרים למתן הגט, כגון ויתור על רכוש או על הפנסיה;
אם הוא דורש מפורשות סכום כסף עבור הגט;
אם הבעל עומד בבית הדין ומבקש שלום בית, בלי להתחשב בכך שאין לך כל רצון להמשיך ולחיות לצידו;
אם הוא מתמודד נפש שלא משתף פעולה;
אם הוא היה אלים ומבקש להמשיך לשלוט בך;
אם הוא נעלם ולא ידוע מקום המצאו;
בכל המקרים הללו, אנחנו נתייצב לימינך ונילחם עבורך על החופש שכל כך מגיע לך.

אנחנו לא מחכות שבית הדין יקבע שאת מסורבת גט – התפקיד שלנו הוא להביא את בית הדין לפסיקה הזאת. עורכות הדין והטוענות הרבניות שלנו יתייצבו בחזית כדי להבטיח את השלמת ההליך, ואם יהיה צורך הן יסתייעו בחוקרים פרטיים ויפעילו קשרים בינלאומיים. אנחנו נמצא את הדרך המתאימה להביא את בית הדין לחיוב הבעל בגט, ונעשה הכל כדי שההליך המשפטי יהיה יעיל ולא סחטני. צוות של עורכות דין וטוענות רבניות המומחיות להלכה בדיני גירושין, עומדות לרשותך ללא תשלום.

ביד לאישה יעמדו לצידך גם עובדות סוציאליות שיעזרו לך לצלוח את המסע הקשה שנקלעת אליו. הגט הוא המפתח לחופש שלך – אנחנו נדאג שתגיעי אליו חזקה ומוכנה להמשיך בדרכך הלאה.

התקשרי לקו הארצי של יד לאשה >>> 1800-200-380
אל תהססי. אנחנו פה בשבילך.

מוקד ארצי